dimarts, 19 de febrer del 2013

El Puntal del Massalari i el Pic de la Ratlla

Bonica i llarga ruta la del passat diumenge 10 de febrer, doncs aconseguirem dos pics importants de la nostra comarca, inèdits fins ara per a la majoria de nosaltres. Sempre haviem arribat prop però no els haviem alcançat. I així, eixint des del paratge de Sant Llorenç, a Tavernes de la Valldigna, férem la ruta en forma de huit, pujant primer per la senda de les creus, continuàrem recte deixant les creus a la nostra esquerra, fins la font de la Sangonera, on paràrem a esmorzar. Continuant senda alcançarem el Tossal del Massalari amb un vent molt fort. Una part del grup va pegar la volta i la resta seguirem per la senda que anava prop de la cresta, passant per la Pedra del Tres Termes, amb molt de compte amb el fort vent de ponent, fins el cim de la Ratlla (625 m.), punt més alt de la Serra de Corbera.

Baixàrem a continuació fins la font del Barber on aprofitàrem per menjar prop del lloc, i amb sorpresa inclosa: el nostre amic i fotògraf del grup, Vicent Pallisero, portava una nevera portàtil, dis l'enorme motxilla, amb un braç de gitano, boníssim...
Per a tornar a Sant Llorenç agafàrem un camí alternatiu que bordeja la muntanya pel racó del Massalari. En definitiva quasi 17 km. i 930 m de desnivell acumulat.