dissabte, 15 de novembre del 2014

"DESAFIO LURBEL AITANA – PUIG CAMPANA" 85km i 11000m desnivell

Espectacular prova la celebrada el passat dissabte 8 de novembre per la Marina Baixa. Les característiques principals els seus 85km, els 5500m de desnivell possitiu i 11000m d'acumulat. Per davant els dos cims més alts d'Alacant i de les Comarques Centrals, l'Aitana (1557m) i el Puig Campana (1406m), cims emblemàtics dins el territori valencià. Sent la pujada al Puig Campana, amb més de 1000m de desnivell en poc més de 3 km, possiblement el tram més dur d'ascenció dins el nostre territori.

Els membres i simpatitzants del CE Llocnou que vam participar fórem Juan, Rafa Fayos, Rafa Montagut, Rafa Roses, Paco, Quique i Salva. Cadascú amb els seus objectius i tots amb la ferma determinació de finalitzar la proba (ser finisher), SI o SI. Per darrere jornades d'entrenament, planificació de roba i utensilis a dur, menjar, etc, etc. Sols per a que el lector conega el nivell de preparació faré un xicotet resum de les coses que duiem. Enumere el que dúiem posat, el que portavem a la motxilla i el que podíem deixar en una bossa que l'organització ens lliurava a un punt intermig. En resum:
deportives de trail + 3 calcetins + 2 pantalons tècnics + 3 camisetes tècniques + xaleco tallavent + impermeable tècnic + buff + cinta cap + gorra + gorro + 2 guants + manguitos + palos telescopics + motxilla + 3 bidons per beure (2l capacitat total) + got plegable + llum frontal amb piles de reposició + piloto llum roja trasera + manta tèrmica + preparat per fer beguda isotonica + gels + barretes energètiques + altre menjar + botiquí personalitzat + mòbil... No se si em deixe alguna cosa, però el que sé és que s'ha d'anar preparat en tots els sentits a una cursa d'aquestes característiques.

La cursa eixia des del poble de Finestrat. Donat que havíem de replegar dorsals i volíem aplegar amb temps per sortejar qualsevol imprevist, etc, la majoria ens alçarem cap a les 3 del matí. A les 4:30 a l'entrada de l'autopista i després tots cap a Finestrat on aplegarem a les 5:30.

A les 7h comença esta bonica i dura proba. Cadascú arranca com considera. Molta gent va per damunt de les seues possibilitats i ho pagarà quan el l'esforç s'acumule. Nosaltres comencem darrere, inclús qui escriu, després de parar a pixar, es posa l'últim. A partir d'ara tot serà positiu. En els primers kilómetres intentem "calfar motors" sense exigir excesivament al cos, ens queda molt per endavant. Anem junts i la companyia de Paco ens alegra estes primeres dos hores prèvies al Puig Campana, és la seua primera gran Ultra i l'afronta amb moltes ganes i un poc de nerviosisme.

El Puig Campana rep honor a la seua fama i casca les cames de tots els participants. En la pujada vora la pedrera, alguns dels que han eixit fort es resenten i fan tapó als que van de menys a més. Donada la duresa la gent va distribuint-se i comença a prendre forma la classificació final.
Després forta baixada i pujada al Ponoig (1200m). El cel se'ns tapa i sentim el "xirimiri" que banya la roba i el recorregut. Dificultat afegida ja que tot el recorregut amb pedra es fa extremadament esvarós.

Envoltats de nuvols (i amb poques vistes) ens dirigim cap a l'Aitana. Baixem fins els 500m, i fent diverses pujades i baixades apleguem a la font de Partagat (1000m). Impressionat l'aproximació a este punt per baix de les parets situades al Nord-Est de l'Aitana envoltats de boira, tot un luxe. A la Font de Partagat recuperem forces en un avituallament complet. Desprès cap a l'Aitana (1557m) envoltats de boira. Una vegada coronem sabem que hem fet la majoria de l'ascenció. Però en aquestes curses les baixades són més que protagonistes, i en ocasions les culpables de les lesions. El primer tram per damunt del "lapiaz" (roca carcària parcialment disolta per la pluja i amb moltes puntes) és perillós perquè està banyat per la plutja. Després un tram llarg de pista seguit d'una baixada de 600m en uns 3km fins a Sella. Baixada molt tècnica (eufemisme per a dir que és molt perillosa) i després de 55km. Per sort fa una estona que estem fora de la boira i la roca està seca.
A Sella hi és el segon gran avituallament. Allí alguns hem manat deixar la bossa intermitja. Alguns aprofitem per canviar-nos alguna peça de roba. Després d'uns 20 minuts comencem el tram final. Per davant uns 29km fàcils de fer per a qui aplegue fort, però durs per a qui estiga justet. Qui suscriu pensa que en condicions normals els podria fer en menys de 4h però, en cursa va tardar més de 6h. En aquest tram el cabet ha d'estar en tot. En la hidratació, en el menjar, en els dolors musculars i articulars, en les posibles bambolles. Hem d'estar alerta i autoregular-nos en tots els sentits. A més ja es de nit i sols veiem els 10m que ens ilumina la llum del frontal.
La darrera baixada, amb vora 500m de desnivell se'ns fa difícil, amb esvarades i caigudes en alguns casos. Per sort sense cap conseqüència. Finalment, i després d'un xicotet tram urbà apleguem a meta. Objectiu aconseguit!!! L'alegria és tal que oblidem per minuts el cansanci.

Per corredors i segons vam aplegar crec que es just fer una xicoteta valoració:

Rafa Montagut: 17h 03min. Impressionant cursa anant de menys a més. Es va deixar el mòbil a un avituallament i va fer uns 9 km de més. Haguera fet un temps espectacular segurament per baix de les 16h.
Salva: 17h 25mim. Bona cursa amb uns primers 56 km prou bons. Els darrers 29km es van fer un poc llargs. Personalment molt content, i compensant en part la retirada del Gran Trail Aneto-Posets.
Paco: 18h. Espectacular la seua actuació. Primera ultra trail que va superar amb sobresalient.
Quique: 21h. Molt bona actuació. Un tio dur que no li te por a res.
Rafa: 21h. Molt bona actuació també. La seua creu, les bambolles als peus. Una altra ultra a la butxaca després de la CSP 115 i del Gran Trail Aneto Posets. Molt bon any.
Juan: 21h. Altra gran actuació. Quasi sense entrenar ha tornar a superar una ultra trail. Un home mentalment insuperable, com va demostrar al Gran Trail Aneto Posets. Fa por pensar com anirà quan torne a entrenar de calent...
Rafa Roses: Gran cursa també per al veterà del grup. Amb 57 anys ha fet un final de temporada de somni. Matagalls, Ultra Trail Racó d'Ademus (170km) i aquesta cursa.

Personalment estic molt content de compartir estes experiències amb grans atletes i millors persones. Som un bon grup i segur que compartirem moltes aventuretes. Fins la propera COMPANYS!!!

Salva

1. Felicitar als participants del Club Esportiu Llocnou, tots ells vam aconseguir acabar aquesta magnifica cursa