diumenge, 9 de gener del 2011

Una visita al castell de Vilella.

La plaça de l'església d'Almiserà, era el lloc triat per a concentrar-nos abans de l'eixida d'aquest diumenge, a les 9,05h com es costum al club, eixíem els vora quaranta senderistes cap al castell d'Almiserà.

Amb alegria i amb una bona marxeta, començarem a caminar costera amunt, per la senda GR dels monestirs, passant per la cova del Poll fins les Eretes, i al aplegar a la pista forestal ens reagruparem, per seguir fins l'entrada de la senda del castell, on esmorzaríem.

Després de reposar forces, deixarem la pista forestal i agafàrem la senda que planteja fins al castell, que veiem la seua figura a uns cinc-cents metres, patírem un poc per la senda que estava bruta, però tot i això pregàrem sense problemes al castell, on trobàrem la porta oberta sense rastre de la guàrdia mora. La gent s'esplaià per l'interior del recinte, no quedant ningun racó per explorar, ni fotografiar.

Una vegada l'objetiu complit, tornàrem per on havíem vingut fins al camí, allí el grup es dividí en dos, un menut grup decidí tornar cap arrere per on havíem vingut, ja que havien escampat unes molletes de pa, per a trobar el camí de tornada, els altres, la gran majoria decidírem seguir el GR i fer una ruta circular, ja que ens havien dit que era una mica més de recorregut.
I així es com vam aplegar a un punt, en el que deixàrem la pista forestal que en haguera dut a Llutxent, i vam agafar un senda a l'esquerra que ens duria cap a casa, aquesta senda era neta i amb poca pendent, encara que degut a un error de càlcul, se'ns va fer un poc massa llarga i la gent va acabar la marxa massa tard, del qual demanem disculpes.

Vam plegar finalment a la plaça d'Almiserà cap a les 14,20h. Amb un recorregut circular de 15,2km i un desnivell de +548m, els que van tornar linealment feren 10,8km i un desnivell de +380m.