diumenge, 6 de febrer del 2011

Encimbellant la Cuta, des de Castellonet.

Aquest diumenge, El Club Esportiu Llocnou, decidírem concentrar-nos a la plaça de Castellonet amb el Club Alpí de Gandia, per a fer un recorregut nou, els trams de senda, que s’han netejat últimament al terme de Castellonet de la Conquesta.

A les 9,10h eixia l’expedició, amb una vintena de senderistes, en direcció a la font del Tarro, lloc on acabava l’asfalt i començava la senda, boniqueta i ben cuidada, amb una pendent suau al principi, per a transformar-se amb una forta pendent fins a l’altura de gasoducte, lloc on ens agrupàrem.

Seguírem la marxa junts plantejant per darrere la penya l’Hedra, al final de la senda, a la bifurcació, agafàrem la que pujava, començàrem així la segona ascensió del dia, de forta pendent i trams de muntanya sense senda però nets, el grup anava trencant-se, havíem quedat en esmorzar a la font de la Cuta, però la pujada anava allargant-se, i quant el grup de darrere va decidir parar i esmorzar, els grups de davant també feren el mateix, es així com aquesta vegada esmorzarem en tres o quatre grups disseminats per la serra, al llarg de l’últim quilòmetre d’ascensió.

La represa de la marxa va fer que ens tornàrem a agrupar, seguint pujant la forta pendent que ens duia al cim de la Cuta.

Una vegada al cim, tocava la foto de rigor dalt de les antenes, després d’una estona admirant el paisatge espectacular, decidírem baixar a la font de la Cuta, que al no haver plogut molt, simplement estava gotejant.

La baixada no fou bonica, ja que baixa per la costera sense respectar senda i amb una pendent massa forta, en alguns trams es recupera l’antiga senda, però sense continuïtat.

Al aplegar al enllaç amb la pr-400 de Llocnou, tots agrupats, varem seguir cap a baix, en la bifurcació que ens porta al Mortatell, el grup es dividí en dos, el primer directament capdavall per la pista de terra, i el segon per la senda de la font Nova, veient-nos tots finalment a Castellonet cap a les 14,20h.

El recorregut de 9,9 quilometres, que encara que curt, fou dur pel desnivell acumulat de +673 metres.