diumenge, 24 d’octubre del 2010

Vall de Laguar, catedral del senderisme

A la Vall de Laguar (Campell, Fleix i Benimaurell), existeix la ruta més reconeguda de la zona, una ruta de dificultat alta, de uns 14 quilòmetres, amb milers d'escalons fets per l'home i amb tres pujades molt boniques, sobretot quan les has pujat.

Des de les 8,00h. anaven eixint els senderistes al poble de Fleix, per començar un descens que passa per un forat a la muntanya, baixant escalons fins al riu Girona, després una forta pujada que ens portava a les juvees d'enmig, on s'encontrava l'avituallament, per seguir amb un descens que ens conduia a creuar per segona vegada el riu, en el segon ascens que és el de més pendent, veierem unes magnífiques vistes del barranc de l'infern, quan arribarem a les juvees de dalt, agafarem aire i tormarem a baixar un barranc per a afrontar l'ultima pujada, que una vegada ferem cim, sols ens quedava planejar fins al poble de Benimaurell i fins al lloc d'eixida, on ens esperava el putxero popular al pati de les escoles.

Gran representació del C. E. Llocnou, que ens convocarem a Fleix i eixirem cap a les 9,00h. uns 20 senderistes, que entre els centenars de senderistes, van anar fent camí, cadacú al seu ritme, fins a vorens al putxero.