dilluns, 4 d’abril del 2011

Pujant l'Aldaia i baixant Manesa.

Cinc minuts després de les 9 del matí, eixirem de la Font de la Drova la quinzena de senderistes, per la pr-60 cap al est, amb un oratge sense pluja, però amb el cel encapotat, afrontarem un recorregut circular que ens portaria per un paratge encisador.
Començàrem l’activitat amb una pujada d’una certa intensitat que ens faria passar per la Font de la Mongeta, Coll dels Caragols, el forat d’aire i finalment a la bifurcació en la que ens portaria al Pla dels Avencs, lloc des d’on ens aventuraríem al Cim de l’Aldaia (755m), amb les seues magnifiques vistes.
Fou el cim de l’Aldaia, el lloc elegit per a esmorzar, que per cert era la primera vegada que el grup permaneixia agrupat, ja que havia segut un passeig molt desordenat, amb grups per davant, pèrdua de gossos, gent retrocedint per a buscar-los, gent nerviosa, telefonades i xiulet d’avís, en fi... el que un muntanyer professional denominaria un desastre.
Al acabar d’esmorzar, baixàrem a fer una visita a la Sima de l’Aldaia, un forat impressionant de difícil accés i sols explorable amb cordes i experiència.
Al tornar a la bifurcació que havíem deixat, continuarem el camí cap a les Neveretes, al arribar a la zona trobàrem un segona bifurcació que capa a la dreta ens portaria a la pista de Pinet, però nosaltres agafàrem la de l’esquerra, que ens tornaria al punt de sortida, travessant el Barranc de Manesa, lloc meravellós, declarat microreserva de flora, es possiblement un dels llocs més captivadors de la comarca, es tracta d’una senda històrica, utilitzada des de l’antiguitat per al transport de gel de les neveres al monestir de la Valldigna, la senda discorre per la riba dreta del barranc, al mig d’un espés bosc de pins, carrasques, sureres i abundant vegetació d’ombria, entre la qual destacaríem la Falaguera, per aquestos racons trobàrem un grup nombrós de senderistes conduits per Xavi Rodenas, que després de saludar-nos, seguiríem la marxa.
L’arribada no fou res agradable, ja que passàrem per una zona de granges que van fer que ens taparem el nas en els últims quilòmetres, però al arribar als cotxes la gent estava encantada amb la ruta que havia fet, un recorregut circular de 11,2 km i un desnivell acumulat de +476m.